Oddwork Insight: Oddwork lanserar mobilspel

Charles Sinclair

CEO & Head of Employer Branding Oddwork

Charlie är Head of Employer Branding och en av Oddworks grundare. Han är ansvarig för Oddworks varumärkesarbete och leder utvecklingen av Oddworks affärsområde Employer Branding. Som egen skydiver och kitesurfer är vi glada att han fortfarande finns hos oss.

Oddwork lanserar mobilspel

Huvudområde: Employer Branding
Publicerat: 2017-09-12
Tillbaka

Oddwork är glada att kunna meddela att vårt nya mobilspel Oddgame nu officiellt släpps för gratis nedladdning. Charles Sinclair, VD och ansvarig för varumärkesarbetet, förklarar varför Oddwork släpper ett mobilspel.

Du tycker att vi är galna? ”Vadå, ett mobilspel?” kanske du tänker. Ge mig några sekunder så ska jag förklara.

Digitaliseringens framfart har skapat stora förändringar i samhället, inte minst inom talangvärlden. Enligt HR-företaget Career Arc undersöker 79 procent av dagens arbetssökande ett företags employer brand och företagskultur innan de överhuvudtaget söker en ledig tjänst hos en ny potentiell arbetsgivare. I majoriteten av fall sker alltså kontakten med ditt företag via sociala medier långt innan talangen sätter sin fot innanför dina dörrar.

För att kunna attrahera de bästa och mest lämpade talangerna krävs idag att bolag skapar företagskulturer som ligger i linje med vad både det egna företaget och dagens generation av talanger söker – och i nästa skede: att företagen blir bättre på att kommunicera ut det till omvärlden.

Med detta i tankarna fick vi på Oddwork i början av året en idé: ett eget mobilspel! Vi teamade snabbt ihop med våra vänner på utvecklarbolaget Insert Coin och några månader senare såg Oddgame dagens ljus.

Oddgame cap em all

Välkommen till vår värld!
Oddgame utspelar sig i Oddworks orangea värld. Vår superhjälte Oddworkmannen flyger genom vårt konferensrum Cirkus – bland flamingos och popcornmaskiner – för att fånga talanger samtidigt som han bekämpar antagonisterna Mr No Fun, Mr Unfriend och Mr Soulless, figurer vi på Oddwork har väldigt svårt för.

Tryck play och följ med Oddworkmannen in i Oddworks värld. 

Ta del av företagskulturen redan innan vi ses
I pauserna får man korta företagskulturella historier som ger en inblick i vilka vi är och vad vi står för. Exempelvis kan man läsa om vårt första kontor – ett nio kvadratmeter stort skrymsle, granne med Scientologikyrkan, eller om när vi blev utnämnda till ”Sveriges härligaste gäng!” av institutet Great Place to Work, som varje år utvärderar organisationer ur ett medarbetarperspektiv. Från och med idag välkomnar vi både gamla och nya vänner att ladda ned Oddgame inför ett besök hos oss. Allt detta för att man ska få möjlighet att lära känna Oddwork, så att vi i förlängningen får möjlighet att lära känna dig.

Efter bästa förmåga,

Charles Sinclair
CEO & Head of Employer Branding
Oddwork

PS. Spelet Oddgame finns nu för gratis nedladdning från App Store och Google Play.

 

odd Insights : Employer Branding

Employer Branding

Partnercase: Tuve Bygg och Oddwork

Läs mer

Employer Branding

Partnercase: Sector Alarm och Oddwork

Läs mer

Employer Branding

Framtiden är employer branding

Läs mer